pon. Lip 6th, 2020

Ymaa

Mnóstwo porad w jednym miejscu

Drżenie rąk ze strachu

2 min read

W dzisiejszych czasach stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, jednak są sytuacje, w których przybiera ogromnie nieprzyjemną formę i efektem jest drżenie rąk. Zapewne to irytuje nas w codziennym życiu oraz utrudnia wykonywanie pewnych czynności, w takim razie jak sobie radzić z drżeniem rąk, czym są jakieś sposoby?

Drżenie rąk to rytmiczne, bez udziału naszej woli ruchy rąk . Jest to częsty objaw stresu. Osoby chorujące na zaburzenia lękowe, bardzo często muszą się borykać z tą trudnością. Warto pamiętać także, że drżenie rąk przed sytuacjami, które są dla nas stresujące jest niezwykle częstym objawem, czujesz je kiedy masz iść na pierwszą randkę, a chcesz wypaść jak najlepiej, kiedy musisz zdać egzamin albo za chwilę masz wystąpić publicznie. Jest ono związane z większą ilością wytwarzania adrenaliny, który jest hormonem, który uaktywnia nasze ciało. Jak już wspominaliśmy są to ruchy niezależne od naszej woli więc wcale nie jest tak łatwo nad tym zapanować, w takim razie na czym się skupić i jak wygrać tę walkę.

Jedną z metod jest aktywność fizyczna może brzmieć nieco niewiarygodnie, bo co aktywność fizyczna ma do drżenia rąk. Okazuje się, że bardzo wiele. Wspominaliśmy już, że trzęsienie się rąk ma związek z wzmożonym wydzielaniem adrenaliny. Wysiłek fizyczny pozwala nam zrównoważyć poziom tego hormonu. Wysiłek powoduje zmęczenie mięśni i dzięki temu redukujemy zbyt dużą ilość energii.
Warto również wziąć pod uwagę techniki relaksacyjne. Jakie mamy do wyboru? Możemy robić sobie kąpiele relaksacyjne i dodać do nich olejki aromatyczne, które również mogą pełnić funkcję uspokajającą, będą to olejki lawendowe, pomarańczowe lub te wytworzone z drzewa sandałowego. Można również wziąć pod uwagę spacery, które są także formą relaksu. Co ciekawe prace ręczne mogą również pomagać, kiedy borykasz się z problemem drżenia rąk.

Drżenie rąk może także być częstsze kiedy w naszym organizmie jest niedobór magnezu. W związku z tym staraj się jeść produkty, które posiadają duże ilości tego pierwiastka, możesz je znaleźć w zielonych warzywach liściastych, warzywach strączkowych czy orzechach i ziarnach.Jeśli to nie będzie wystarczające warto rozważyć spożywanie odpowiednich preparatów magnezowych.
Pomocne podczas tej przypadłości może być również odpowiednie nawodnienie naszego organizmu. Czyli pij wystarczającą ilość wody, to może pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.